دلایل وحشت از جرم گیری

جرمگيري دندان كودكان در كرج

در واقع جرم دندان متشکل از رسوباتی است که روی سطح دندان‌ها و لثه تشکیل می‌شود و باعث ایجاد بوی بد دهان شده، رنگ و سلامت دندان‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد مانند سیاهی دندان کودکان که می‌تواند به پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه منجر شود. پلاکی که روی دندان ها باقی می ماند در نهایت سفت و به جرم تبدیل می شود که با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به تنهایی بر طرف نمی شود. جرم گیری دندانها و بروساژ یک روش پاکسازی عمیق است که یک دندانپزشک کودکان خوب با استفاده از آن جرم های رو و زیر خط لثه برطرف می کند و جرمگیری پشت دندان را نیز انجام می دهد. جرمگیری دندان فواید و مزایای زیادی دارد، زیرا جرم های روی دندان باعث می شود که دندان ها بیشتر در معرض پوسیدگی قرار بگیرند. جرم های روی دندان همچنین باعث التهاب لثه می شود.

چرا مردم از جرم گیری وحشت دارند؟

جرمگیری دندان کودکان در کرج

وقتی جرم دور دندان با جرم گیری از بین می رود، فضایی خالی در اطراف دندان ایجاد می شود و دندان‌ مزبور کمی لق می‌شود و بیمار فکر می‌کند که جرم‌گیری باعث این کار شده است.

  • مساله بعد این است که وقتی جرم با ضخامت کافی روی دندان می‌نشیند ، مانع رسیدن سرما و گرما به دندانی که در اثر تحلیل لثه ، ریشه‌اش نمایان شده ، می‌گردد و به طور طبیعی از ایجاد درد ناشی از تغییر حرارت جلوگیری می‌کند. موقعی که با جرم‌گیری این جرم‌ها را پاک می‌کنیم، ناگهان ریشه دندان در معرض سرما و گرما قرار گرفته و تیر می‌کشد و بیمار می‌گوید با جرم‌گیری این اتفاق برایم افتاده است .
  • مجموعه این افکار بیمار را می ترساند و فکر می کند که جرم گیری دندان را خراب می‌کند، در حالی که جرم دندان مسبب این مشکلات بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + سه =